Skip to content
Snelwebcenter
design | web | app
Cases - oktober 2020

Sportcentrum Balili

Klantvraag

Afgelopen zomer is de eigenaar van Sportcentrum Balili bij ons binnengestapt met de vraag hoe zijn website sneller en toegankelijker gemaakt kon worden. De website was op dat moment niet mooi vormgegeven, miste functionaliteiten en was vooral ontzettend traag. Zowel op de desktop als op de mobiele versie was de laadtijd te lang. Dit was ook te zien aan de cijfers van Google Pagespeed.

Oplossing

Wij hebben met de eigenaar gebrainstormd over een oplossing en zijn tot de conclusie gekomen dat er een nieuwe website moest komen. De website was toe aan een renovatie en moest er weer fris en vernieuwd uitzien. Voor ons een leuke uitdaging.

Één van de eerste knelpunten was de snelheid van de website, of eigenlijk de traagheid. Wij hebben de website verhuisd naar onze eigen servers wat al een groot deel van de problemen oploste. Vervolgens zijn we aan de slag gegaan met de website zelf. We kwamen samen met Sportcentrum Balili tot de conclusie dat het menu vernieuwd moest worden. Deze was nu te onoverzichtelijk en stak niet logisch in elkaar (zie foto hieronder).


Cardsorting

Om tot een logisch menu te komen hebben wij de ‘Cardsorting’ methode gebruikt. Cardsorting is een methode waarin je als team door middel van kaartjes een menu structuur gaat bedenken die logisch is. Ieder lid legt de kaartjes met ‘Menu items’ zo neer dat het logisch lijkt voor diegene. Vervolgens ga je met iedereen sparren om tot één logisch menu te komen. Voor Sportcentrum Balili was dit nodig omdat het menu veel verschillende onderdelen bevat. Dit is tot een overzichtelijk en logisch menu gekomen.


Inschrijven
Een volgend knelpunt was de manier van inschrijven op de website. De vorige versie was onoverzichtelijk en zag er visueel niet aantrekkelijk en betrouwbaar uit. Het inschrijfgedeelte van de website is wel één van de belangrijkste plekken op de website. Hier moet de gebruiker tot klant gemaakt worden. Wij vonden het belangrijk om dit aan te pakken.

De vorige versie was een groot contactformulier wat niet handig is voor de gebruiker. Ook bevond zich naast dit inschrijfformulier nog een contactformulier die voor veel verwarring zorgde.

Wij hebben het inschrijfgedeelte zo overzichtelijk mogelijk gemaakt zodat de gebruiker stapsgewijs een abonnement kan afsluiten bij Balili. Dit heeft geresulteerd in een verdriedubbeling in aanmeldingen in de eerste week van live gaan.

Uiteraard hebben we de rest van de website ook aangepakt zodat het netter, overzichtelijker en visueel aantrekkelijker oogt. De website is fris en makkelijk in gebruik. De gebruiker kan gemakkelijker de dingen vinden die hij of zij zoekt. Hierbij hebben we uiteraard goed nagedacht over de snelheid van de website. Deze is nu vele malen hoger dan eerder.

Resultaat

Zoals in de cijfers te zien is, is de website stukken sneller dan eerder. De gebruiker ondervindt geen irritatie meer bij het inladen van de website wat de conversie ook zeker ten goede komt. We zullen hier aan blijven werken om de website nog sneller te maken dan het al is. Het optimaliseren van een website is één van onze speerpunten en dit willen we graag blijven verbeteren.

Diensten in dit project
Website
Contact
Bekijk het resultaat
Bekijk de website